Tränat igen

Okej. Jag har haft en del ångest. Och äntligen kunde jag gråta lite och få ur mig känslorna. Skrev in på ett forum förut, där jag är ,edlem och där människor i samma situation som jag, kan diskutera fritt och motivera varann, komma med ideer, förslag och förbättringar. Dela både glädje och sorg tillsammans. Fick en hel del bra råd där. Skönt. 

Strax innan tolv var vi på gymmet. Jag körde ett långpass. Sjuttio minuter styrka. Blev 700 kcal brända där. Dom 700 brände jag sen på smågodis som jag inte ätit på två veckor. Jävligt gott just då. Nu mest illamående. Men, det var mitt val. 

Har lagat lunchlådor till hela arbetsveckan, så man slipper tänka på det. Tisdag ska jag till smärtkliniken och först träffa en sjukgymnast och sen en kurator. Tre timmar tar det visst. Sen blir det nog nån typ av utvärdering angående om jag "passar in" eller om jag är för frisk för att fortsätta gå där eller rättare sagt, börja gå där. Har ju bara varit på utvärderingssamtal än så länge. Mitt mål var att jag skulle vara igång med regelbunden träning, inför besöket, och det målet har jag iaf nått! Bra det! Sen får vi se vad dom kan hitta på. Hoppas iaf att jag kan fortsätta med medicinen. Utan den så skulle jag inte kunnat träna alls. 

Träffade en jobbarkompis uppe på Elixir idag. Hon har aldrig tränat förut och är där för att dansa zumba. Hon blev besviken när jag sa att jag inte vill följa med. Men jag tänker köra min grej nu och det är styrka och kondition. Hänger på Peppe på hans tolv veckors program, men gör självklart inte dom saker han gör och är heller inte så extrem med maten. Mer stöttning och motivation, och sällskap förståss. Jag äter min mat och han äter sin. 

Nu är jag trött. Orkar inte göra så mycket mer idag tror jag. 

Kommentera här: