Nytt gym

Var och kollade in det nya gymmet som ska öppna den 11 januari! Det var jävligt fräscht och inspirerande. Man trivdes där direkt lixom. Och det kändes nästan som det utgår mer från oss "medelålders", typ mellan 25-50 nånstans. Det verkade heller inte finnas möjlighet att ta med sig barnen dit, vilket jag tycker känns ganska skönt. Kanske gör mig lite mindre omtyckt nu, men jag tycker det är jäkligt jobbigt att va på ett gym när det springer runt ungar mellan maskinerna. Det gjorde det på mitt nuvarande också, tills dom tog bort lekrummet där. Det blev både lugnare och skönare utan det där extra stojjet. Jag tyckte man blev stressad när man tränade, eftersom man aldrig visste vart barnen höll till. Var ju livrädd för att det skulle finnas ett litet finger, mellan tyngdplattorna när man satt i nån maskin, eller för man skulle snubbla på nån unge som låg och krälade på golvet...

Jag tycker det har blivit en sån jäkla stor grej det här med att alla cafeer och gym och butiker ska vara anpassade och barnvänliga, annars blir det ett jävla liv och skriverier i tidningarna och på nätet. Jag hoppas verkligen att det nya gymmet inte tillåter barn där. Jag vill gärna se det som en avkoppling och känna mig inspirerad när jag tränar. Inte ha en massa barnvagnar och lattemorsor där...

Ja, ja... Ni får tycka vad ni vill om mitt inlägg. Jag vet att jag inte har några egna barn och att nån kanske känner sig trampad på när jag skriver som jag tycker. Men när ska vi vuxna som vill ha ensamtid, få vara ifred? Tror säkert att det finns många mammor och pappor som behöver komma ifrån lite från hemmet, och bara koncentrera sig på sig själva också, utan att lyssna efter ett skrik från barnet som lämnats ensamt i lekrummet. 

Jag vill inte ha ett dagis på mitt gym! Låt åtminstone ett gym utav dom ca tio som finns här i stan, vara barnfritt! 

Kommentera här: