Lördag

När jag först vaknade tidigt, tidigt i morse, så lyste solen röd in genom mina persienner. Jag somnade om. Vaknade halv åtta av att regnet öste ner. Så fort det kan ändras, allting...

Nu sitter jag i köket och skriver. Har ätit surdegsknäcke och nu har jag precis gjort en kopp chaite åt mig. Hittade en pulver mix på ICA när vi handlade i torsdags, som jag tänkte ge en chans. Jag skulle vilja köpa ett chai som inte är så sött. Visst har jag vanligt lösviktste med chai, men ibland vill man vara lite lat, bara öppna en burk, och ta ett par skedar pulver och lite kokt vatten. Inte hålla på så mycket likssom. Men det här jag köpte senast, var också väldigt sött. Har haft i en skvätt mjölk nu, för att spä ut smaken lite, och då funkar det bättre. 

Idag tänkte vi åka upp på mässa i stockholm. Vi har inte bestämt oss för om vi verkligen ska åka eller inte. För min del så vore det skitkul att åka, men å andra sidan så vore det skönt att ha en dag hemma också. Sambon gillar väl inte riktigt att det är en "lull-lull" mässa. Inredning är inte riktigt hans cup of tea. Vi får se helt enkelt, vad vi hittar på. 

Vi har fortfarande inte varit till tippen med grejer och slängt det gamla fasadvirket. Och knutbrädorna är ännu inte inhandlade, målade eller uppsatta. Trist. Själv har jag ju inget körkort, så jag får bara vänta tills sambon har lust, en evighets väntan...

Var förresten på massage i torsdags. Hon masserade övre delen av ryggen och armar och händer. Blev skapligt öm efteråt. Igår när jag hade duschat, så frågade sambon vad jag hade gjort på armarna. Det visade sig att jag har stora blåmärken där! Inte konstigt att jag var öm. Min smärttröskel är ganska hög, och det här var ett bra exempel över att jag tål en hel del utan att egentligen märka det... ;-) 
Bildbevis...


Sjukt, eller hur?!

Vi hörs! 

Kommentera här: