Kväller

Måndag kväll. Har pratat med mamma i telefon. Idag var det visst fel på det mesta i mitt liv tror jag. Konstigt att jag själv inte upplever det så...

Idag har det varit mycket stress och jäkt på jobbet och det gör att jag mår lite sämre än normalt. Jag önskar jag visste hur man bromsar, innan det är för sent. Så nu sitter jag uppallad i soffan och vilar ryggen och det värker i armarna igen. Har varit varm hela dan av stressen och jag känner mig fortfarande lite "överhettad". 
I morgon och resten av veckan är det fullt ös på jobbet. Möten varannan timme med chefer och teknik, för att försöka skapa nån typ av ordning i det kaos som råder sedan vi installerade det nya produktionssystemet. Idag hade vi "bara" 80 sena order till kunderna. Inte lätt att prioritera då. Det känns lite övermäktigt just ju, när jag inte har kontroll längre. Det känns som jag inte alls vet hur jag ska få det att funka, och det går väldigt trögt framåt när det gäller att lära sig systemet. Ska bli lite skönt också att få släppa bollen till någon annan, som kanske kan ge mig lite direktiv om hur jag ska arbeta. Tror dom har väldigt lite inblick i vad en teamleader på min avdelning pysslar med...

Men, jag måste sluta stressa. Jag mår inte bra av det. Att hela tiden vara uppjagad och sällan få gehör och förståelse.
Tog mina tabletter tidigare ikväll och hoppas snart att dom ger effekt så jag kan gå och lägga mig. Önskar jag kunde förmå mig att börja ta lite promenader eller gå till gymmet. Jag har börjat gå upp i vikt av medicinen, och det känns väldigt jobbigt att bli ännu mer otymplig än vad jag var innan. Känner mig hungrig hela tiden...

Den 25:e är det Pub-kväll på jobbet, men jag tänker inte gå. Jag klarar inte av det just nu. Bara tanken av hög musik, alkohol och alla människor får det att vända sig i magen. Men jag har ingen lust att förklara för alla, så "officiellt" är jag uppbokat på annat just då ;-)
Kan ändå inte dricka nåt just nu när jag äter medicin, och för mig så är det viktigare att må bra än att dricka alkohol. Så jag prioriterar hälsan den här gången.

I morgon ska jag försöka komma i kontakt med min läkare för att få mitt recept förnyat. Hoppas det går bra. För jag mås så himla mycket bättre än vad jag gjort dom senaste åren. Inget mer gråta sig till sömns på kvällarna, sova bort eftermiddagarna när jag är ledig eller vakna stel och knappt ta sig ur sängen.

Hurra för mig och min framtid!

Kommentera här: