Mål

Har satt upp ett personligt mål angående min viktnedgång. Man måste ju börja nånstans iaf. Maten fungerar bra och jag har hållt mig ganska bra inom ramarna för det jag ska äta per vecka. Träningen får rulla in när det känns bra. Har iaf tagit ett par promenader förra veckan och det är iaf en vinst och en förändring. Bättre än ingen alls. Bantning är inte min grej och att förbjuda sig att äta saker är inte heller ett bra val. Jag skriver upp det jag äter i min Shape Up Club app på telefonen. Och även fast det kan bli fler kalorier en dagsmålet nån dag, så har jag beslutat mig för att inte låta det påverka mig. Får istället äta mindre och bättre en annan dag. Jag håller målbilden för mig själv eftersom jag inte arbetar för någon annans skull. Går det bra så kan jag stolt visa upp min triumf. Går det sämre, så behöver ingen veta det. Känns bra att ha det så. 

Nu är bussen snart inne i Nyköping och jag ska hoppa in på pressbyrån och handla lite innan nästa buss. Får ta den senare bussen idag ut till jobbet så jag är nog där ca 07:30. Men jag har ju flex att utnyttja så det funkar ju ändå. 



1 Cattis:

skriven

Det är bra med små små delmål. Det måste ju vara realistiskt och som du säger. ..förbjuda. .nja..blir för mig iaf tvärtom då..

2 Cattis:

skriven

Det är bra med små små delmål. Det måste ju vara realistiskt och som du säger. ..förbjuda. .nja..blir för mig iaf tvärtom då..

Kommentera här: