Iskallt

Idag när jag gick till bussen så glittrade det över hela asfalten. Iskallt ute. Det var inte så halt att gå som tur är. Jag hatar verkligen när det är halkigt. Ikväll efter jobbet ska jag nog ta fram vinterjackan. Börjar bli lite väl kallt för tunnare jacka. Det är ju ändå mitten av november. 

Läste just att det är 40 dagar kvar till julafton! Helt otroligt! Nu får man snart börja pyssla på riktigt ;-). 

Sambon är fortfarande dyngförkyld och jag hoppas slippa undan. I morse kände jag mig nästan lite febrig, sådär lite småmosig ni vet. Och sen nyser jag lite och småhostar. Antagligen bryter det inte ut utan håller sig såhär. Det är sällan som jag är förkyld faktiskt. Bra imunförsvar! Har skrivit upp mig för att jobba övertid i helgen. Extra pengar är aldrig fel att ha! Idag är det mycket möten på jobbet. Fyra stycken inplanerade. Sista mötet är 14:00, efter det tänker jag åka hemåt. Kanske blir drt en sväng på stan innan bussen hem. Ska försöka orka med lite städning hemma ikväll också. 

Nu är jag framme i stan. Nästa buss!

Kommentera här: