Tidigt

Kan inte sova pga denna jäkla hosta. Blir galen snart. Nu är hostan konstant hela tiden och det spelar ingen roll vad jag gör. Blir varken bättre av att vara ute eller inne, koppla av eller stressa tråkigt virus det här. Kanske behöver pencillin eller nåt? I morgon ska jag ifall träffa överläkaren på smärtkliniken. Kanske kan han även hjälpa mig med hostan?

Klockan är inte ens åtta på morgoner och jag har redan bakat bröd, gjort en mjuk pepparkaka och fixat saffranspannkaka till efterrätt idag. Sjukt egentligen. Idag kommer P hem från sin två veckor långa Thailandsemester. Han skickade ett sms förut om att dom hade landat och stod och väntade på bagaget 06:50. Blir nig en liten chock att kliva ut i 10 minusgrader, när Det i Thailand låg på mellan 30-36 plus... Jag hoppas det blir lite bättre i vårt förhållande när vi varit ifrån varann ett par veckor. Senaste halvåret har varit tufft. Mycket bråk och diskussioner om både stort och smått. Tycker inte det är kul. Åtta år har vi varit ihop. Vi älskar varann, men det känns ibland som vi drar åt olika håll. Jag önskar iaf att vi båda är lite lugnare ett tag nu, så vi får en skön jul tillsammans. 

Så här vackert ser det ut utanför mitt fönster just nu:



1 Cattis:

skriven

vilka otroliga vackra färgskiftningar det är nu..ser ut som himlen brinner..
tror du är extra mottaglig för virus o skit när varken du lr kroppen är i balans, dels för att peps är borta plus strulet med inställda läkartider...du har ju laddad mentalt för att gå dit och så blir det inställt..
tror kroppen reagerar på sånt också..
Kramar till dig min fina vän!!

Svar: Ja idag är jag mycket sämre än förra veckan. Om jag mår såhär imorgon med, så blir jag nog hemma från jobbet.
{ Don´t Stop Believing }

Kommentera här: