Ännu en ny vecka

Sista veckan i september har det blivit.
Tiden går fort...
Idag har jag jobbat, som vanligt och förmiddan på jobbet var redigt stressig och full av saker som jag behövde ta tag i. Full fart direkt på morgonkvisten!
Framåt lunch så lugnade det ner sig, skönt det.
Hade många order som skulle prioriteras idag och många personer som skulle sysselsättas.
Slutade lite halvskapligt idag för att hinna med en bra buss hem, så jag slapp långa väntetider.
Hann precis att kliva av den första bussen, som var sen precis som vanligt, för att springa bort till nästa anslutningsbuss. Landade hemma runt 16-snåret och då var maten nästan klar.
Lyx! Gubben var hemma från jobbet idag, då hans rygg krånglar.

Idag har jag sluppit min huvudvärk, men stelheten sitter kvar nere i nacken och jag vet att minsta lilla felbelastning,
kan få värken att bryta ut igen. Men idag har jag lyckats få tid att ringa min kiropraktor, och jag hade tur som fick en tid redan i morgon eftermiddag. Ska bli skönt att få alla "bitar" på plats igen =)
Ska bli spännande att se hur kroppen har reagerat på mitt långa uppehåll från kiropraktorbehandlingar.
Jag tror att jag var där sist i maj...
Det känns iaf ganska okej i kroppen, förutom där disken är paj och i axel/nacke då förstås.
Inga problem i svanken iaf ;-)
Några nerver sitter nog i kläm, eftersom jag har dåligt blodtillförsel till musklerna och fryser och domnar i händer och armar, oftare än jag brukar.
Som vanligt antar jag att min kiropraktor Bodil, med sina vana händer, kan reda ut det mesta, redan imorgon =)

Månadens skörd av räkningar är betalda, och jag börjar känna en liten, liten lust till att börja fixa lite höstmysigt på verandan. Städa bort det som är turkost och släppa in lite mörkare och murrigare toner.
Ska titta på ett par ljuslyktor i morgon när jag är på stan.
Hittade några snygga på Hellmanska Gården förra veckan, som jag hoppas finns kvar.
Annars får jag hitta på nåt annat!
I morgon ska jag även på klubb-kväll på Make Up Store, som börjar vid 16.00.
Ska handla en ny ansiktscreme och ansiktsvatten iaf.
Jag tror faktiskt att Make Up Store är mitt favoritmärke bland sminkmärken som jag testat.
Gillar det stilrena utförandet på deras produkter och hållbarheten.
Och dessutom är produkterna inte testade på djur och förpackningarna ska vara miljövänliga.
Full pott från mig!

Heldag i morgon då! Ser fram emot det!

Kommentera här: