Ett bra tips

Nu när det är sommar och grillsäsong, så har jag ett himla bra tips för den som gillar aromsmör
att lägga på köttet eller på grönsakerna!

Jag köper 500g smör och låter det mjukna. Sen hackar jag ner persilja, och andra örtkryddor (eget val)
och pressar i massor med vitlök.
Rör ihop och smaksätter med salt.
Sen tar jag plastfolie och river av i ca 20 cm bitar, läger en stor klick av smöret på folien och sen rullar
jag ihop det till en rulle.
I med rullarna i en plastbytta med lock och så in i frysen med alltihopa.

Så himla perfekt att ta fram en rulle och skära av några bitar smör när man vill ha!
Himla gott på grillade majskolvar och jättegott att steka kött och grönsaker i
om man hellre vill använda stekpannan =)

Håller ca 2-3 månader i frysen.
1 Mirjam:

skriven

Åh sis, prova finhacka i röd paprika i smöret. Det blir supergod och lite småkrispigt när det fått ligga i frysen en stund. Lovar!



<3

Kommentera här: