Jag

Blir av med mitt jobb som produktionsplanerare.
Jag fick inte tjänsten på kvalitétsavdelningen.
Jag ska jobba med projektarbete ett par veckor,
sen ska jag tillbaks ut i produktionen....

Är livrädd för att bli sjukskriven igen, då jag vet att kroppen inte kommer
hålla speciellt länge med det arbete som jag ska utföra...
Känner mig totalt håglös, jätteledsen och tom.
Försöker fånga alla löst hängande linor och samla alla tankar.

Hemma har det varit många konflikter och hårda ord.
Problem med bonussonen som inte orkar med varken skolan,
eller hemmalivet och som bara ställer till det för sig.

En sambo som inte förstår, skäller och anklagar mig för att vara känslokall.

Är trött, sliten och less på allt.
Tänk om man kunde fly?
Men vad tjänar det för roll?
Livet kommer ändå alltid ifatt, förr eller senare...


Har klarat hålla en hård fasad i en månads tid, men i fredags kom tårarna.
Kanske kan jag tänka klarare nu?

Fy fan för livet...

Ibland...

/ A

Kommentera här: