Sova och städa

Idag sov jag till kvart över åtta. Fixade lite frukost och kaffe åt min P som ska ut och jobba idag. Lugn morgon med frukost, tidning och nya teet Vanilla Caramel. Sen har jag pysslat och städat lite här hemma. Tvättat två maskiner med tvätt och läst lite inredningstidningar. Kaffe har jag också druckit och nu tar jag mig ett bad. Skönt. Om en stund ska jag gå till affärn och handla lite. 

Skönt att inte känna sig stressad. 

Middag idag blir fylld lövbiff och potatisterriner. Enkelt och gott. Har lite funderingar på att värma på lite glögg framåt kvällningen, för idag känner jag verkligen för det. Förut om åren så har det varit tradition att dricka den första glöggen den 1:a advent. Men varför vänta?

Igår kväll var det pubkväll på jobbet. Jag var inte där i år. För det första så var jag och är fortfarande, väldigt trött efter att gått upp till full dos med medicinen igen. För det andra så känns det inte så kul att va på pubkväll och inte dricka nåt. Visst kan jag ta ett glas vin, men jag vill inte blanda medicin och alkohol just nu. Vill inte riskera att må dåligt efteråt. Och för det tredje, så hade jag inte så stor lust att gå dit heller. Känner mig inte okej med mig själv för tillfället och fixar inte att vara bland en massa folk, även fast jag känner dom allihop. 

Den 13:de december är det julfest på slottet. Förra året var det skitmysigt och då ska jag iaf gå! Ser fram emot det! 

Nä, dax att kliva upp ur badet så man inte ser ut som ett russin ;-). Att kunna blogga från mobilen, eller från paddan är superlyxigt tycker jag. Kunna skriva ner sina tankar, närhelst man har lust lixom... :-)



Kommentera här: