En evighet

Nu har jag inte skrivit nåt i min blogg på länge. Har varken orkat eller haft nån lust. Har varit förkyld i en vecka och i natt har jag hostat så jag nästan kräktes. Inte roligt. Har ändå arbetat hela veckan. Igår tänkte jag sluta vid två men som vanligt sket det sig. Fick skjuts in till stan av Marina strax efter fyra, sen så var det bara tio minuters väntan tills bussen hem kom. Jag kände mig ganska pigg igår men jag bestämde mig för att bara kolla på tv. Två maskiner tvätt och en diskmaskinskörning blev det också, men det sköter sig ju i princip självt.  La mig strax innan 22. Har varit uppe x-antal gånger i natt pga hostan men känner mig ändå ganska pigg. Idag ska jag iaf sluta vid lunch. Ska till apoteket och köpa nån typ av hostmedicin och sen har jag lite andra ärenden. Ska förbi affärn åxå och handla lite smågrejer. När jag kommer hem så ska jag försöka ställa fram lite adventsljusstakar och sånt. Sen tänkte jag försöka hinna färga håret. Känner mig så blek och tråkig för tillfället. Nästa vecka ska jag försöka sola ett par gånger. Man mår lite bättre av värmen och av att se sig själv lite fräschare. På lördag åker mamma och jag upp till stockholm. Ska bli trevligt. Verkar som hon ser fram emot det också. Kul. Åker antagligen in till henne grytidigt på lördag morgon. Bussen till stockholm går 9:00 från Träffen. Sen på kvällen så kör farsgubben hem mig till Stigtomta. Han hade bakat surdegsbröd som jag skulle få. Mumsigt. Nu är jag snart inne i stan och sen är det bara en buss kvar tills jag är framme på jobbet för några timmars jobb. Sen är det helg! 


Kommentera här: