Hemma

I natt har jag varit vaken sedan 02.00. Magen krånglar, igen...
Och nu har jag huvudvärk av sömnbristen.
Så idag blir det inget jobb för mig tyvärr. 2:a gången jag är hemma denna månad.
Lär bli en vidrigt dålig lön...
Men, sånt e livet.

I fredags köpte jag mig nya vinterskor.
Jag har inte haft pengar till det innan, eftersom jag ville köpa mig några ordentliga
och varma kängor, istället för att jag som vanligt, letar reafynd.
Har fortfarande dåligt samvete för att jag betalade så mycket för skorna.
900:- kostade dom, och det är sällan jag lägger så mycket pengar på skor.
Jag brukar ha ett maxtak på ca 400:- annars, och ofta får man ju den kvalitet som man
betalar för tyvärr.
Inte alltid bra att vara dum-snål...

Skorna jag köpte är så himla sköna och varma! Precis vad jag behövde!
Dessutom tyckte jag det var smart med inbyggda broddar, som man kan fälla ut om det är halt!
Jag hatar verkligen is och halka och är livrädd för att ramla (vilket händer i princip varje vinter...)
Ja, jag vet.... Pensionärsvarning igen... ;-)

Det blev i allafall dessa i mocka och med fårskinn inuti, från Intersport:



Ganska snygga tycker jag. Gillar den kraftigare sulan.
Det följer med en liten "nyckel" som man kan vika ut broddarna med.
Testade skorna i lördags när vi skottade snö och även på promenaden till affärn samma dag.

Jag är nöjd med mitt köp, fast det svider i den redan tunna plånboken...

Kommentera här: