Lite senare

Okej, I´m Back!

Nu är klockan snart 09:00 och jag har läst tidning, plockat ur diskmaskinen, städat av i köket, druckit kaffe,
läst lite mer, gjort ansiktsmask och suttit vid datorn.
Och nu?!
Familjen sover fortfarande...

Grannen hade fest igår kväll, och jädrans viket liv det var! Så mycket svinfulla människor i vuxen ålder
som gapar och skriker kopiöst högt!
Helt sjukt!
Tog en stund att somna igår, men är ändå ganska utvilad trots att jag vaknade så tidigt.

Glömde säga att jag fick en flaska Blossa årgångsglögg av min far när jag var hos dom i fredags.
Nämde i förbifarten att jag hade tänkt köpa mig en flaska.
Så när han kom hem, efter sin sväng till biblioteket så hade han, snäll som han är,
gått ner och köpt med en flaska till mig!
Bolaget hade bara tre flaskor kvar av årets Kaffeglögg, så där hade jag verkligen tur!
Ska bli spännande att smaka till advent!

Är det inte otroligt, att det bara är fyra veckor kvar tills man får tända det första ljuset?!
Förra året så snöade det den 5 november!
Alltså om 1 vecka från idag...
Jag hoppas snön väntar en stund, men det får gärna börja snöa lagom till advent ;-)
I år känner jag att jag redan börjar få lite julstämning i kroppen.
Förra året så var den som bortblåst...
Har en del pysselplaner på gång i huvudet, och när jag har målat klart mitt hörnskåp i lilla rummet, så ska jag börja pyssla lite smått.
Jag vet att det är tidigt för julpyssel redan nu, men man får passa på när lusten finns!
Ska spraymåla några små guldfärgade stjärnor som jag har, dom ska bli vita.
Sen ska jag limma fast dom i toppen av några blompinnar.
Blir nog fint att ha i blomsterkrukorna.
Sne ska jag även pröva mig på ett spraymåla några gamla julkulor, och testa decoupage på dom, med nåt fint julmotiv och lite glitter.
Kanske ixar jag till några blomkrukor, när jag är i farten ;-)
En krans ska jag ju förståss åxå göra, men det blir lite längre fram. I december...
Sen får man se vad man hittar på!

Kommentera här: