Mammografi

Ja, när man fyllt 40 då är det dax för mammografi. Idag är det min tur. Jag är ganska avslappnad faktiskt, men jag är ändå inställd på att det kommer göra ont. Jag förminskade mina bröst när jag var 20, så jag har väldigt mycket ärrvävnad i brösten sedan dess. I princip så har mina bröst alltid varit ömma för press och tryck sedan dess. Så det här med att undersöka brösten själv, har inte riktigt funkat för mig. Känner ju i princip bara hårda knölar och områden... Det jag hört av vänner som också gjort en bröstreducering och som jag läst på forum, är att det i princip alltid blir omtagning av röntgen eller ett besök på Eskilstuna lasarett där dom är mer experter på sånt. Därför känns det inte som det är nån ide att tänka positivt inför det här, när det i princip alltid blir en omgång nummer två. 

Nu sitter jag och väntar på att receptionen ska öppna. Jag är tidigt ute ännu då jag åkte med sambon in till stan nu på morgonen. Var här strax innan sju och min tid är 07:40. Ska även träffa överläkaren på smärtkliniken idag för första gången. Den tiden är 8:30. Är nog mer nervös för det besöket än för mammografin konstigt nog. Jag återkommer säkerliken med en blogguppdatering under dagen. 

Kommentera här: