Lite nya kläder

Jag har slagit på stort och handlat en massa nya kläder till mig.
Jag har hittat en butik som heter ZIZZI och som har kläder för oss som är lite mer
"storvuxna" än genomsnitts-svensson.

Jag är nöjd, mycket nöjd.
Tänk att det kan finnas kläder som passar ens kropp så otroligt bra!

När man är mullig, eller tjock, så får man ofta "stå ut" med kläder som sitter illa, som skaver, eller är lite för tighta här och var. Möjligheterna och utbudet att klä sig snyggt är begränsat, och man ser ofta att folk tittar lite snett där vi går i illasittande kläder.
Men vad gör man?!

Ramlade in i en ZIZZI-butik i Eskilstuna, när jag var där för att göra mina allergitester.
Vi strosade runt efter testsättningen, men jag kunde inte prova nånting den dagen, då jag skulle hålla mig lugn och inte röra på mig så mycket medans häftorna fastnade på kroppen.
Min kära P var faktiskt t.o.m uppspelt, när han såg utbudet i butiken, och utbrast att alla kläder därinne var som gjorda för mig och min stil!
Jag höll med och jag lovade expediten att komma tillbaks på onsdagen, när kontrollen av allergitesterna var gjorda!

Och tillbaks åkte vi!

Ägaren av butiken bara tittade på mig och började sen plocka ihop kläder för mig att testa. Allt satt perfekt! Jag skulle kunnat handla med mig hela butiken!
Inte ett plagg som satt illa, utan alla plagg satt som skapta just för mig!
Jag blev nästan tårögd!
Har inte varit med om liknande på många, många år...

Jag köpte iaf 3 plagg med mig hem:
En svart bolero, ett svart spetslinne och ett par ursköna svarta fladdriga byxor.





LYCKA!!!

Kommentera här: