Nyinflyttning

Möblerat om lite hemma, har vi gjort.
Jag har flyttat tillbaks in i mitt lilla rum, som snart börjar bli färdigt helt.
Det tar oändligt lång tid att få klart det där sista "fixet" som lister och småpyssel.
Golvlisterna är iaf på plats, så då kunde vi flytta in och ställa på plats lite mer saker här inne.
Taklisterna ska spikas upp och likaså alla speciallister i detta mycket speciella rum, där inte en vägg
eller ens en snutt av ytan är rak och enligt regelverket ;-)
Vi har flyttat om sängen till andra delen av rummet för att det helt enkelt kändes mysigare att sova under snedtaket.
Så här ser det ut just nu:

Som sagt så saknas det lister och lite annat fix innan det är klart.

Jag har ägnat några timmar i helgen åt att försöka rensa lite papper.
Det är sjukt vad man sparar på sig. Ytan här inne är minimal, och för att få plats med alla pärmar och tidskriftshållare, så behöver jag rensa ut massa gammalt "skräp" som man sparat alldeles för länge.
(Hamster som man är...)
Kändes skönt att få slänga vissa saker och även läsa andra saker som man hittade.
Några personliga brev från personer som betytt mycket, för länge sen.
Gamla dagböcker, dikter och tankar som jag präntat ner på små lappar.
Självklart sparar jag sånt.
Mycket är ännu kvar, och det kommer ta tid att gå igenom.
Men har det stått här i många år, så kan det nog stå några veckor till, eller hur!

Kommentera här: