En inte så härlig påskafton

Jag har fått ögoninflammation.
Det började värka och klia i torsdags i det vänstra ögat och i fredags morse så började jag bli svullen i ögonvrån.
Efter kontakt med sjukupplysningen så handlade jag hem både ögonskölj och ögondroppar, för att hålla ögat rent.
I fredags kväll så började det värka i höger öga åxå och jag har lite feber från och till.
Det verkar inte bli så mycket värre men det är rött och kliar och är svullet.
Om det inte är bättre på måndag, så skulle jag ta kontakt med vårdcentralen så dom får kolla så det inte är en inflammation som beror på virus eller bakterier.

Vaknade i morse med två igenmurade ögon, feber, huvudvärk och mensvärk.
Man kan säga att jag inte är på mitt bästa humör idag.
Dessutom har jag stressat hela förmiddan för att försöka fixa ihop maten inför middagen med svärföräldrarna och P´s bror som kommer kl 14:00.
P och jag har som vanligt bråkat hela dan, och han fick som vanligt ont i ryggen eller "ryggskott" när vi har saker som behöver göras hemma.
Han har iaf bakat bröd och satt in revbensspjällen i ugnen idag...

Jag är inte ett dugg sugen på att vara trevlig och glad idag, men får väl som vanligt klistra på det där falska leendet, som jag är så bra på att visa upp.

Jag är trött på så mycket just nu.
Arbetsveckan har varit helvetiskt stressig och jag har haft värk i kroppen hela veckan.
Mycket skit har det varit både hemmakring och på jobbet.
Less på människor runtomkring mig, och just nu vill jag bara vara i fred från allt.
Och som vanligt funkar inte det heller.

Jag är trött på att vara jag just nu, och jag är trött på att leva mitt liv som jag gör...

Over and out!

Kommentera här: