Höstdepp?

Är inne i en ond cirkel och snurrar, när knappt ingenting känns roligt och allt är bara trist.

Hösten för mig, brukar vara en underbar tid, när jag njuter till fullo av den friska luften och alla vackra färger, som naturen sprider runt sig. Mysiga mörka kvällar, tända ljus och en kanna te. Krypa in i en skön filt, lyssna på den sprakande elden i kaminen.

Men i år känns det bara tungt.
Kroppen värker både dag och natt. Jag sover väldigt lite och väldigt få timmar varje natt.
Vaknar av mardrömmar, där jag alltid är den underlägsna personen som förlorar varje gång jag gör nånting.
Hon som alla tycker illa om, och som aldrig duger.
Känslan från drömmarna sitter kvar hela dagarna, och tvivlar enormt på allt som jag tar mig för under dagen.
Känns inge kul alls.
På detta så har jag migrän huvudvärk flera dagar i veckan och känner mig stressad av allt.
Känns som om jag aldrig är ordentligt utvilad.
Var hemma två dar från jobbet, måndag och tisdag, för att jag hade huvudvärk.
Spenderade båda dagarna med att bara koppla av och försöka sova ut.
Men det hjälpte inte nämnvärt...

Jag vet inte varför jag mår så här.
Visst finns det smågrejer som hänt på arbetet som har påverkat mig negativt, men det finns ändå fler positiva saker som händer, än negativa.
Jag jobbar nu som "Team Leader" (samordnare) igen, på KIT avdelningen och jag trivs som vanligt bra med den rollen. Visst är det mycket stressmoment under dagarna, men människorna som jag arbetar tillsammans med är kanonbra och jag får höra många positiva saker, om mig själv, från mina medarbetare och chefer.
Så där finns det inte så många negativa vibbar, tycker jag.
Jag kommer hem från jobbet och känner mig totalt utmattad och slut, både fysiskt och psykiskt och orkar knappt ta mig för en endaste grej...
DET är jobbigt.
Jag hittar inte min inspiration för att göra saker alls. Inga nya projekt eller andra saker, som kan få mig avkopplad.
Det blir mycket film och dator nuförtiden.

Som jag sagt en miljon gånger förut, så behöver ja ta itu med min hälsa och min träning.
Men jag vet inte hur jag ska orka när jag är så fullständigt trött och slut hela tiden!!
Envis som jag är, så borde jag klara av att ta tag i även den här biten, tycker jag...

Ge mig era synpunkter om hur jag ska börja och bli inspirerad igen!
1 Cattis:

skriven

först o främst min goa vän....släpp alla krav o måsten..se det du gör som plus! DU gör så mycket mer än du tror! Små små ändringar räcker, du kanske kan hoppa av en busshållplats tidigare lr senare o gå sista biten hem? Boka en dag i veckan för dig själv (typ som min onsdag/tidningsdag)det räcker med en lr två timmar som man kan se fram emot när de är lite tungt!

Sen förstår jag att du är slut efter en dag på jobbet, det är tufft att jobba heltid o med de arbetsuppgifterna du har, beundransvärt, DU gör ett jättebra jobb, MEN var inte rädd för att säga till om de blir för mycket lr var inte rädd för att be om hjälp, som sagt du är team leader...VI är teamet runt dig som jobbar där, tillsammans är vi starka vet du!

Älskar dig!!!

2 Anne:

skriven

Cattis: Tack min kära vän för dina förslag och för dina positiva ord! Ska ta dom till mig och försöka hitta min egen "egentid" i vardagen! Love You 2!!!

Kommentera här: