Härligt höstig lördag

Härlig morgon idag med solen som lyser och naturens alla färger!
Skulle åkt in och storhandlat på morgonen, men jag hade huvudvärk och sambon likaså...
Så det blev en lugn morgon här hemma i huset och mysfrukost.
Vid lunchtid så åkte sambon, sonen och jag till en gårdsbutik i Jönåker och tittade. Vi handlade lite ölkorv gjord av struts, prinskorv gjord av bison och så vildsvinsfilé till middan ikväll.
Mysig butik med en massa roliga saker. Tyvärr även ganska dyrt, men så är det ju med små slakterier och ekologiska matvaror.
Sen åkte vi till Godisbron och handlade lördagsgodis!
Nä vi kom hem så putsade jag lite fönster och bytte gardiner i två rum.
Sen tog jag tag i att måla det sista lagret färg på balkongdörrarna.
Började skrapa lite fönsterkarmar i lilla rummet, men där tog orken i axel och nacke slut,
så det blev en stunds vila istället.
Sambon och sonen fixade mat. Potatisgratäng och helstekt vildsvinsfilé. Jättegott!
Vinet som vi hade planerat dricka till, byttes som vanligt ut mot Cola.
Alkohol är som vanligt, inte så viktigt för mig.
Dricker så väldigt sällan...

Kvällen har varit lite småtråkig, eftersom både sambo och son spelade WoW.
Så efter 3 timmar i min rastlösa och tysta ensamhet så kryper jag ner i min säng nu.

God Natt!

Kommentera här: