Projekt och nya bestyr

Jag var vaken tidigt i morse och drog igång med att grundmåla den stora teak-skänken, som husets förra ägare lämnade kvar ute i garaget och som där, har fungerat som förvaring för en massa smågrejer.
Jag målade ett lager med färg som sen fick torka.

Under tiden så fortsatte jag mitt målande, nu ute i hallen.
All panel som är/var laserad i babyblått (*suck*), fick hela 3 omgångar av vit heltäckande färg på sig!
Vilken skillnad det blev! Hela hallen såg med ens mycket mer inbjudande och mer öppen ut!
Ska köpa tapeter till hallen i morgon, och mer vit färg.
Det är mycket som ska målas!
Tänkte även måla dom blå garderobsdörrarna vita, och sen byta ut handtagen mot svarta knoppar i gjutjärn,
som jag sett på Indiska. Tänkte även passa på att byta ut knopparna i hatthyllan, till gjutjärnskrokar (om jag nu hittar några...).
Vi väntar med att lägga nytt golv, tills vi bestämt oss för vad vi vill ha för nåt.
När målningen och tapetseringen är kvar, så ska jag försöka skrubba det fula korkgolvet ordentligt, med nåt superbra rengöringsmedel och en brutalt rengörande svamp!
Kanske kan man "stå ut" ett tag till med golvet då *ler*

Taket i hallen tänker jag inte måla. Det får åxå vara som det är.
Hoppas på att hitta en snygg tapet på Rusta i morgon, för det är där vi ska handla!
Det blir i allafall en ljus, avtorkningsbar tapet, eftersom hallen är så liten och mörk i sig.
Sen ska jag hitta en snygg liten matta i nån skön färg och ett snyggt tyg att sy om dynan till sittbänken i.

Spännande att se resultatet sen!

Kommentera här: