Nya tankar

Har funderat en hel del den senaste tiden, på alla idéer som jag vill genomföra.
Det finns så många saker som jag (vi) prioriterat bort i år, pga att vi varken haft lust,
orkat med eller haft inspiration till. Förra året spenderade vi t.ex mycket tid till att pyssla och ha fint i trädgården, men i år så har inspirationen varit som bortblåst.
Det är dåligt med fina blommor och trädgårdslandet har varit lite av en katastrof, jämfört med hur det var förra året.
Jag tror jag (vi) har ägnat alltför stor del av tiden hemma med att antingen titta på film eller sitta vid datorn.
Det här är nåt jag verkligen vill ändra på!
Det senaste året har både jag och sambon varit helt slut, både fysiskt och psykiskt när vi kommit hem från jobbet vid 16.45 på vardagarna
Ingen av oss har haft någon som helst lust att göra nåt annat än att slappa och koppla av.
Jag har sagt det förut, men jag säger det igen:
Nu SKA jag ta tag i min träning!
Det finns så mycket positivt som kommer ut av att vara mer aktiv, och jag vill verkligen ha in träningrutinen
i mitt liv igen!
När vi kommer hem från Mallorca, så har sambon och jag ett par dagar ihop, innan han åker till Norge
i en vecka och fiskar med några vänner.
Under den veckan så ska jag bara leva "mitt" liv och jag ska göra allt jag kan för att försöka vända mina
dåliga vanor, till nått nytt och bättre.
När han kommer hem igen, så är min semester slut och på måndan så börjar jag arbeta igen.
Det känns som det här året bara har rusat förbi, i en sjukt snabb takt och jag har inte hunnit med!
Åren rinner iväg och jag börjar faktiskt känna mig "gammal" och ibland lite ledsen och bitter över
att livet inte blivit som jag hoppats på.
Det är dax att omprioritera livet på "riktigt" och satsa på att hinna med och lyckas med det jag vill
få ut av livet!

Kommentera här: