Mallorca dag 5

Söndag!

Jag sov (kors i taket) ända tills 07.30 idag.
P var trött så han tog en ordentlig sovmorgon medans lillebror och jag tog en sväng på stan
för att leta efter affären Sephora (http://www.sephora.com ) som jag drömt om i flera år, att få besöka.
Efter mycket letande och travande fram och tillbaka så hittade vi butiken!
Gissa vem som var som en liten unge i en godisbutik ;-)
Handlade dock inte så mycket, men bara att få kliva in och se alla sminkmärken som man bara har
läst om på bloggar, eller sett på nätet... Urban Decay, Sephora, Too Faced, Benefit...
Wow!!!



Efter besöket i butiken gck vi ner till El Corte Inglés (Engelska varuhuset) och tittade lite.
Det är ett enormt köpcenter i 8 våningar som kan liknas vid NK i sthm.
Skitstort!





Vi handlade bara lite vatten och mat där, som vi tog med oss hem till lägenheten.
När vi kom tillbaks så hade P vaknat och duschat och var utsövd!

Vi slappade en stund och sen tog P och jag en promenad ut på stan.
P köpte nya snygga sandaler i skinn och jag köpte en ny väska och en kabinväska, båda med läckra tryck.
Det är konstigt att man aldrig kan hitta sånna snygga väskor hemma!
Och till ett så bra pris dessutom!
Jag betalade 120 kr för den lilla väskan och 140 kr för den stora.
P betalade 120 pix för sina sandaler,
Nästa gång vi åker till Mallis så ska jag köpa med mig ett helt lass med skor och väskor hem *s*

Senare på kvällen blev det ytterligare en prommis ner till katedralen med P och lillebror.

Cathedral Of Santa Maria De Palma De Mallorca:





Som vanligt var det jättevarmt och vi satte oss på ett fik och kopplade av en stund.
Skönt med semester!

Grabbarna tog en tidig kväll och jag satt vi datorn och spelade spel resten av kvällen.
Ytterligare en skön dag!

Kommentera här: