Sista semesterveckan

Ja, då var det dax...
Min sista semestervecka har börjat och jag har fortfarande stressmage och ångest för att snart
börja jobba igen.
Idag har jag kokat saft och sylt och bara slappat.
Försökte sova en stund förut, men kände mig frusen och kunde inte koppla av.
Huvudvärken är äntligen borta, så det är nånting positivt iaf =)
Tog en cykeltur till affären för att handla vatten och frukt.
Vi har fortfarande dåligt med vatten i kranarna efter vattenläckan inne i stan.
Jag tror det har varit sen i torsdags (?).
Känns nästan lite pinsamt att vara här i trygga Sverige och när nånting sånt händer, så blir det kaos.
Var ganska utplockat i vattenhyllan på affären och det var bara smaksatt vatten kvar att köpa.
Har ingen lust att stå och koka vatten för att sen vänta på att det ska kallna, innan man kan dricka...
Var visst bakterier i vattnet och missfärgningar.
Jag har chansat och bryggt kaffe i allafall och det har funkat.
Såg på facebook att en kompis till mig kokade sin potatis i en flaska Ramlösa idag *s*
Blir dyr potatis det *ler*

Här hemma är det tyst och tråkigt utan P, men jag har ingen lust att umgås med nån just nu heller.
Känner mig lite låg för tillfället och behöver bara vara för mig själv...

I morgon ska jag spendera ensamtid i stan och tänkte ta en tidig buss, äta frukost på Hellmans och läsa lite bok.
Sen ska jag köpa tyg och åka hem och sy min gardin.
På onsdag kommer kanske mamma hit och ska stanna ett par dar (på gott och ont).
Men det kanske blir trevligt ändå...

Kommentera här: