Påskaftons Morgon

Godmorgon mina vänner!
Vaknade till en kall morgon...
Ute är det bara 1 plusgrad, men solen skiner och himlen är blå och molnfri!
Underbart!

Dagen igår var mysig. Först lunch med mor och far och lillebror här.
Vi åt lite blandad påskmat och avslutade sen med kaffe och glass med jordgubbar
ute på verandan när solen äntlgen tittade fram.
Vid 14-tiden åkte mor och far hem och jag tog en 2-timmars siesta. Skönt!
P och lillebror spelade PS3 och drack whiskey och öl!
När jag vaknade satt vi i soffan och diskuterade asatron och andra intressanta grejer ;-)
Bror är som en levande historiebok, och vet massor av intressanta saker.
Vid 20-tiden fixade vi mat.
Vi rostade potatisklyftor i ugnen med diverse färska örter och soltorkade tomater.
Och grillade tunna revben och rostas, som vi köpt hos slaktaren här i Stigtomta.
Rött vin till det!
Urgott!

När klockan blev 22 så gick både P och bror och la sig, trötta efter whiskey och öl antar jag ;-)
Jag var vaken till 00.30 innan jag kröp ner under täcket.
Vaknade klockan 6 idag och är hur pigg som helst.
Dom andra sover fortfarande...

Idag ska vi gräva lite i trädgårdslandet och sen åker P och jag ut till svärisarna.
Lillebror skulle egentligen åxå följt med dit, men jag hade glömt att han är allergisk mot katter
(mer allergisk än jag...), så han ville vara kvar hemma och pyssla på tomten istället =)

Nu ska jag se om tidningen har kommit och sen ska jag gå ut i finvädret!


Kommentera här: