Den bortglömda hörnan

Längst ner i vår trädgård har vi en hörna, inringad av runda mjuka stenar.
Dom förra ägarna hade lite lökväxter där och annat krafs .som varken var snyggt
eller roligt att titta på.
Vi har funderat länge på om vi ska plocka bort det tråkiga "arrangemanget",
eller om vi ska göra nåt av det.
Så i väntan på bättre idéer, så tog jag och rensade stenrabatten häromdagen.

Jag tog bort gräs som vuxit in i rabatten och dolt stenarna, luckrade upp jorden, gödslade,
och placerade om det som skulle behållas.
I påskhelgen strödde jag på blandade blomfröer där, och hoppas det kommer att se ut
som en liten blomsteräng eller oas där i sommar.
Jag har längtat efter att ha blommor att kunna plocka in och sätta i en vas på sommaren,
och i år får jag förhoppningsvis en chans till det!
Just nu ser det väldigt tråkigt ut, men snart så hoppas jag på en ljuvlig liten färgklick i
en tråkig del av trädgårn!

Kommentera här: