Intressen

Jag tänkte jag skulle lista upp några av mina intressen för er.
Dock utan någon speciell ordning... ;-)

Here We Go!

1. Inredning

Mitt största intresse.
Jag älskar vintage och shabby chic. Att fynda spännande saker på loppisar
och ställa upp hemma, eller måla om/pigga upp.
Jag älskar känslan och tanken att få ta hand om nånting gammalt som har en
"själ" och en historia bakom sig.

2. Bakning & Matlagning

Jag gillar verkligen att hålla på i köket och använder sällan recept när jag lagar mat.
Inspiration får jag från olika recept, som jag sen gör om till mitt eget.
Bakning, där måste man vara mer noga med måtten, men jag lämnar fritt
att exprimentera med diverse smaksättningar!

3. Smink

Efter att ha växt upp lite som en "Tomboy", så har jag aldrig brytt mig så mycket om smink och mode.
Min mor har alltid sagt att det viktigaste är att vara hel och ren, och det är åxå nr 1 för mig.
Dom senaste åren har jag försökt att bejaka lite av kvinnligheten,
och med det kom även intresset för makeup in i bilden.
Så nu är jag nyfiken på det mesta och testar gärna nya spännande märken!
Dock är jag sällan "uppspacklad" utan använder sminket med måtta.
Drömmen är att få unna mig en makeup-kurs hos Make Up Store!

4. Bloggar

Jag älskar att läsa bloggar och följer hur många som helst via www.bloglovin.se varje dag.
Det är alla möjliga bloggar som faller mig i smaken!
Tycker det är en skön avkoppling att få sätta sig ner på kvällen och koppla av,
och läsa om vad som har hänt.

5. Mitt hem

Jag och min sambo köpte hus för ca 1½ år sedan, som ligger ett par mil utanför stan.
Det är ett gammalt hus, byggt 1922 och här har det varit både tvätteri och slakteri innan
det byggdes om i slutet av 60-talet.
Huset har inte renoverats mycket sen 70-talet så det finns massor att göra.
Vi har hunnit med en hel del än så länge, och arbetet fortskrider.
Just nu så håller vi mest på ute i trädgården och bygger upp nya rabatter med mursten,
fixar till en ny infart med mursten och ska snart plantera ca 10 meter häck.
Vi påtar i trädgårdslandet som vi gjort i ordning, där det kommer växa upp en massa godsaker
snart förhoppningsvis.
Tomten är på ca 1300 kvm så det finns plats för att drömma och planera.
Att köpa hus är det bästa jag nånsin gjort!

6. Sy och pyssla

Jag har precis börjat testa att sy lite kuddar i gammaldags stil.
Jag är inte duktig, men gillar att få sitta och knåpa ihop grejer och fundera.
Blir det inte bra, så blir det inte... =)

Ja, det får väl räcka för idag.
När jag läser ovanstående, så känns jag som en riktig "husmor". HiHi
Men, låt gå för det då.

Sån e jag!

För några år sedan hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle pyssla med
alla dom "nya" saker som jag gör nu.
Nej, då hade jag sjukt nog mitt jobb som hobby och intresse,
och på helgerna var det bara fest och party som gällde...
Men nu har jag vaknat upp och hittat en harmoni i mig själv,
och jag trivs verkligen med livet som det är just nu!
Visst finns det saker som jag saknar, men inget blir bättre för att man
sitter och sörjer... (Bara då och då, en liten stund... )

Kommentera här: