Jävla värk

Jag fullkommligt hatar denna värk i kroppen!
Det började igen igår på jobbet, med yrsel och skallebank
och feberkänningar.
Sov hela eftermiddan när jag kom hem.
Sen blev jag väckt vid 20-tiden för lite mat.
Sen gick jag och la mig igen.
Samma visa idag men med migrän istället.
Tog hem arbetsdatorn igår, så jag kan iaf jobba hemma.

Men snart är det slut med det.
Sista veckan, sen är det bara att ta sig till jobbet och montera kanaler
tills man spyr av värk.
Positiv, eller hur?!

Känner mig mest bara arg och förbannad på det mesta som rör jobbet.
Hur jävla underbart är det inte att tvinga folk som inte vill eller kan,
att arbeta med det nya tunga jobbet?
Men, vad ska man göra?
Gå ut och bli arbetslös? Sälja huset? Leva som en fattig råtta?
Och vem fan vill anställa en arbetsskadad människa som mig, i dessa tider...

Usch!

/ A

Kommentera här: